Det växer så det knakar i rabatterna nu, underbart!

Hej,

Oj vad det växer nu, nästan så man hör hur det knakar.Tyvärr har jag lite för mycket med annat just nu, det är mycket att fixa med inför bröllopet. Denna helg har jag provmålat mig på Face och sen klippt mig, i dag träffade vi prästen och gick igenom vigselakten, hur den ska vara med psalmer osv. Känns super bra, pirrigt och underbart. Det är ju snart 18 Juni!
Men ut och fota lite och njuta hinner jag.
Se vad fort det går, bara på en vecka har det blivit jätte grönt vid vår entré.
Nya tulpaner är på väg att slå ut, knopparna är så stiliga och lite avvaktande återhållsamma och ståtliga.
Alpklematisen och murgrönan är på godväg uppför det gamla körsbärsträdet som jag trodde var mer eller mindre dött, men icke, se den härliga bilden på de grenar som bara ska ut o leva, De ger sig inte så lätt dom inte, underbart! Får se om det blommar, det kommer bli en skön syn!
Syrenerna har börjat slå ut, på mycket nära håll ser men vilka klara fina färger den har och vilka söta små blommor den blir helt översvämmad av. Tulpanerna var så fina i solen, men bäst blir de ändå på bild efter ett svalkande regn.
Ha en skön vecka och ta vara på de soliga stunder som finns och glöm ej att nu går det fort, häng mé!

Kraaaaam Pillan

Kommentera här: